Week nummer 5 - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu Week nummer 5 - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu

Week nummer 5

Door: Mike Schilders

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 Maart 2014 | Nicaragua, San Carlos

Ik zit alweer in de zesde week van mijn stage. De eerste 5 zijn echt voorbij gevlogen!

Een week geleden vertelde ik jullie dat ik een weekendje weg was geweest. Samen met mijn vrienden uit San José heb ik de Arenál vulkaan bezocht. Top weekend! Dinsdag kwam ik uitgerust terug en dat was maar goed ook want de afgelopen week hebben we grote stappen gezet met het project!

Zo hebben we de afgelopen week de tenues eindelijk besteld. Dit duurde veel te lang naar mijn mening, maar ze worden als het goed is nu gemaakt en eind volgende week zullen we het resultaat zien.

Ook willen we de voetbalschool officieel openen met een groot toernooi! Dit toernooi zal plaatsvinden in het laatste weekend van april. Zo hebben we genoeg tijd om alles voor te bereiden, wat hier ook wel nodig is..

Er lijkt zelfs een materialenhok aan te komen binnen een week. Het is de bedoeling dat we er eentje gaan huren voor 3 maanden waar we zolang onze materialen op kunnen slaan. In die tussentijd gaan we zelf een eigen materialenhok bouwen waar we na 3 maanden in zullen trekken. Maar dit is nog even afwachten op de gemeente en andere instanties.

Vandaag ben ik samen met 2 andere trainers gaan flyeren op alle scholen. In totaal hebben we 1200 flyers uitgedeeld. Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze allemaal zullen komen, want dan zitten we met een klein beetje ruimtegebrek!

Ook zijn er 2 Nederlandse dames gearriveerd de laatste week. Marjan is er nu een week en daar heb ik de afgelopen week mee opgetrokken. We hebben een paar keer wat gedronken op de Mallecón (boulevard), zo ook woensdag. Woensdag zaten we met zijn vieren op het terras waaronder de Duitse bakker die een bakkerij heeft hier in San Carlos. Op het einde van de avond en na vele hints ging hij zijn specialiteit halen. Worteltaart! Deze had ik nog nooit gehad, maar hij smaakte zeker..

Ik kan het wel goed met Mirjan vinden, die hier in het ziekenhuis haar stage volgt. Zaterdag zijn we naar de Champa (plaatselijke discotheek) en heb mijn voeten weer eens laten spreken. Voor mijn gevoel gaat dat steeds beter, maar misschien overschat ik mezelf wel!

Zondag is Lisette, het andere Nederlandse meisje aangekomen. Zij loopt net als Mirjan stage in het ziekenhuis. We zijn savonds een pizza gaan eten. Deze smaakte na al die rijst weer fantastisch..

Zoals jullie kunnen lezen is het misschien niet het meest interessante verslag om te lezen, maar voor de voetbalschool wel een hele belangrijke!

Adios!

  • 11 Maart 2014 - 21:07

    Wesley:

    Top wat je daar doet! Ik blijf het volgen.

    Good luck!

  • 12 Maart 2014 - 12:49

    Zoë (nichtje):

    Hoi mike,
    Weer een leuk reisverslag ik zit alweer te wachtem op de volgende!!!
    Ik Mis je al hoor!!!
    Heels veel plezier daar een ik hoop dat alles goed gaat!!!
    Success xxx Zoë
    Doeiiiii!!!!!

  • 16 Maart 2014 - 18:22

    Lian:

    ha Mike,

    Leuk verslag maar ik mis de SCHILDPAd was ie lekker?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 11771

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Juni 2015

Nicaragua

Landen bezocht: