Fantastische week - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu Fantastische week - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu

Fantastische week

Door: Mike Schilders

Blijf op de hoogte en volg Mike

05 Maart 2014 | Nicaragua, San Carlos

Een nieuw verhaaltje vanuit Midden-Amerika. Iets later dan gepland, maar dat zullen de meeste van jullie niet eens door hebben door de carnaval. Ik hoop dat jullie je allemaal vermaakt hebben. Aan de foto's te zien is dat wel goed gekomen!

Zelf heb ik ook een geweldige week gehad. Vorige week maandag is de vader van mijn gastgezin thuisgekomen. De beste man werkt 3 weken achter elkaar in de goudmijnen in het noorden van Nicaragua. Één week per maand is hij thuis en dat heb ik geweten ook. Het is dus duidelijk, als hij thuis is hoeft hij niets te doen. Alles wordt voor hem gedaan.. Is misschien ook niet zo gek als je 3 weken achter elkaar werkt. Wat hij wel doet is de hele dag Vodka drinken. Woensdag kwam ik thuis van het training geven en er stond voor de avond niets meer op het programma. Hij vroeg me of ik zin had in een glaasje vodka. Het is natuurlijk niet netjes om zoiets te weigeren, voor we het door hadden waren een paar uurtje en 2 flessen verder. Tussendoor komt iedereen uit de buurt even binnenlopen en drinkt een glaasje mee. Ook heb ik vorige week woensdag mijn eerste dansles gehad. De dochter uit het gezin kan erg goed salsa dansen en heeft het mij geprobeerd te leren. Het talent voor dansen heb ik helaas niet mee gekregen en zo moeten er dus nog wat lesjes volgen, want bijna iedereen danst hier in de kroeg!

Vrijdag mocht ik mee met de zaalvoetbalcompetitie die op het kunstgrasveld wordt georganiseerd. Halverwege deze bloedstollende wedstrijd waar de stand 2-2 was viel de stroom uit. Niets aan de hand! Morgen gaan we weer verder. Na een klein uurtje deed de stroom het weer..

Zaterdag stond mijn uitje op de planning naar Costa Rica: La Fortuna, oftewel de Arenal vulkaan.

Het was een top weekend gehad. Zaterdagochtend vertrokken voor 4 dagen Costa Rica. Het was bij ons dan wel geen carnaval, maar het feestje was er niet minder om!

Met 3 liter rum op zak vertrok ik zaterdag naar de Arenal vulkaan. Na een redelijke lange reis van in totaal ongeveer 9 uur kwam ik aan op mijn bestemming. Ik moest nog even wachten totdat de rest arriveerden. Even snel gedoucht (eindelijk weer eens warm!) en uiteten gegaan. Daarna een super avond gehad. Na heel wat biertjes en rummetjes nog maar eens geprobeerd om de salsa eruit te gooien. In mijn hoofd lukte het geweldig, maar de rest was er iets minder enthousiast over dan ikzelf. Ik heb helaas niet de soepele heupen die nodig zijn voor de salsa. Na het stappen in het hostel nog een aantal rummetjes gepakt met mijn grote vriend Max. Het was intussen 05:30 toen we besloten om naar ons bedje te gaan..

Om 07:00 ging de wekker want we hadden voor deze dag een druk programma. Dit was toch iets te vroeg om op te staan, dus hebben we het maar iets verlaat. Kon ik mooi kijken hoe Ajax het er vanaf zou brengen tegen Feyenoord. De rest was ook blij met de overwinning van Ajax, niet omdat ze Ajax supporter zijn.. Maar meer dat we weer vrolijk met zijn allen op pas konden.

Na deze korte nacht was het veel te warm, we moesten veel te veel lopen en ik had veel te veel last van de vorige dag. Kortom, het eerste park was niet echt een succes. Mooi uitzicht hoor, maar niet om een uur te lopen! een half uurtje bijgekomen en we zijn weer terug gelopen. In de middag zijn we naar de Hot Springs geweest, dit is water dat afkomstig is vanuit de vulkaan dat altijd 44 graden is.. Hier konden we even bijkomen van de avond. Heerlijk!

Savonds maar een beetje rustig aan gedaan omdat we de volgende wel per se om 7 uur wilde vertrekken omdat je dan de kans hebt om de meeste beesten te zien. We zijn naar het park van de watervallen gegaan. Een geweldige tocht! redelijk zwaar, maar het was het meer dan waard! Jullie moet echt even de foto’s checken op Facebook. Één van de mooiere parken die ik de afgelopen 22 lentes heb gezien. Na het park hebben we nog een paar uurtjes gechilled in het zwembad van het hostel. Hun moesten savonds alweer vertrekken om op tijd in San José te zijn.

Mijn wekker stond vanmorgen (dinsdag) om 5 uur om terug te gaan naar Nicaragua. Na opnieuw een rit van ongeveer 9 uur kwam ik hier vanmiddag aan. Nadat ik alle verhalen had verteld van het was gingen zij weer over op de orde van de dag! En dat betekende dat ze een schildpad speciaal voor mij gingen slachten omdat ik dat nog nooit had gezien. Toen me werd gevraagd om het zelf te doen, heb ik bedankt voor de eer. Deze wordt morgen op typisch Nicaruaanse wijze bereid! Ik zal hiervan verslag uitbrengen in mijn volgende mail. Als ik die haal tenminste..

Zo komt er een einde aan dit verslag. Een fantastische trip gemaakt en morgen gaan we er weer lekker tegenaan op de voetbalschool.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 11769

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Juni 2015

Nicaragua

Landen bezocht: