De week van de geweldige prestaties - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu De week van de geweldige prestaties - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu

De week van de geweldige prestaties

Door: Sir Mike Schilders

Blijf op de hoogte en volg Mike

25 Februari 2014 | Nicaragua, San Carlos

Beste lezer,

Vorige week vertelde ik jullie dat ik 8 potentiële trainers voorlichting had gegeven over hoe wij in Nederland een training leiden met de daarbij behorende oefeningen!

Daar start mijn verhaal van deze week ook mee. Hoe zouden ze het oppakken? Zullen ze überhaupt wel komen? Zullen ze niet denken daar komt weer zo'n wijsneuserige Hollander die het voetbal heeft uitgevonden? (terwijl dit wel zo is natuurlijk!)

Het is woensdag morgen 19 februari 2014, de wekker gaat om 07:00 uur. Even een douche en snel ontbijten en hop naar het voetbalveld met al deze vragen in mijn achterhoofd. Het is ongeveer een half uurtje lopen. Iets voor 8 ben ik bij het veld waar het allemaal moet gaan gebeuren. Ik zie nog niemand.. Maar iedereen is netjes stipt om 08:00 op school (daar ligt het veldje bij). Ze zijn er alle 8! Een dag ervoor heb ik een schema in elkaar gezet met wie, wanneer, waar en welke groep training geeft.

We hebben ze op leeftijd ingedeeld in 5 groepen. 2 trainers per groep en voor de snelle rekenaar onder ons. 2 koppels geven een extra training voor de overblijvende groep.

Om 08:30 zou de training aanvangen. We stonden allen klaar met alle spullen die ik heb opgestuurd vanuit Nederland. Maar om 08:30 is er slechts 1 kind. Maar waar de trainers netjes op tijd waren, waren de kinderen dat iets minder. Ze druppelden 1 voor 1 binnen en rond 9 uur stonden er ongeveer 15 kinderen op het veld. Dit is dus het cultuurverschil!

2 trainers hadden de leiding en ik stuurde ze ene beetje aan waar nodig was. In het begin waren ze een beetje zoekende, dit is ook niet gek want dit is de eerste training die ze ooit hebben gegeven. Zelf hebben ze ook nooit een training gevolgd omdat die mogelijkheid er hier niet is. Maar langzaam maar zeker kwamen ze er steeds beter in. De kinderen vonden het vanaf het begin al fantastisch. Alleen de nieuwe ballen, hesje, pionnen, etc.. vonden ze geweldig om te zien!

Het schema ziet er nu als volgt uit. Maandag, woensdag en vrijdag worden en smorgen van 08:30 tot 10:00 en smiddags van 15:30 tot 17:00 trainingen gegeven. Dit is omdat het anders veel te warm is om te voetballen. Op zaterdag zijn er trainingen van 08:00 tot 11:00. Zo heeft ieder kind de mogelijkheid om 2 trainingen te volgen.

Op de andere trainingen die volgden kwamen steeds tussen de 15 en 20 kinderen op af. Op zaterdag was dit zelf het dubbele!

Heb ik deze week dan niets anders gedaan dan gevoetbald? ja zeker wel!

Zaterdag ben ik met Ludwing naar de plaatselijke discotheek geweest. Ik heb mijn ogen uitgekeken.. De verschillende figuren die daar rondlopen, geweldig! Het was een top avond.

Zondag stond mijn tweede verjaardag op de planning. Nadat eerst Léon in Costa Rica jarig was, werd ik deze keer uitgenodigd door de vriend van Nikki uitgenodigd voor zijn verjaardag. Veel mensen hebben hier een bijnaam en zijn bijnaam is Lalo. Een man die hier in huis woont die eigenlijk Luis heet noemen ze 'El pollo'(de kip). De reden hiervan weet ik niet precies, maar als ik hem zie lopen heeft hij inderdaad wel iets weg van 'El pollo'. Genoeg over bijnamen. Zondag was het feestje van Lalo. Na een (te) korte nacht ging de wekken om 7:30. We gingen met heel zijn familie met de boot naar de 'Finca'. Daar woont familie van Lalo lang de rivier in een huid zonder stromend water en elektriciteit. Daar aangekomen zijn we eerst gaan vissen. Dit was voor mij de eerste keer en dat was ook wel te zien. Ik had er niet veel aanleg voor.. Wel 2 vissen gevangen dus dat is in ieder geval een begin. Na het vissen hebben we een beetje gechilled aan het water. Het water was heerlijk om in te zwemmen. Dus een heerlijke duik genomen. Het belangrijkste bij verjaardagen hier is eten. De hele dag door eten ze het ene lekkere naar het andere. Het hoogtepunt was toch wel mijn eigen gevangen vis. Deze was vers natuurlijk en lekker klaargemaakt. Kortom een topdag! Ook hier kreeg ik de gebruikelijke 'oprotcake' in de vorm van appeltaart. Nikki had deze naar Nederlands recept gebakken. Ik kan jullie vertellen dat ik er van genoten heb.

Nog een klein puntje over het eten. Het is hier normaal om 3 maal per dag rijst met bonen te eten. Aangezien ik smorgen geen zin heb in een bord met rijst met bonen heb ik de moeder des huizes gevraagd of het mogelijk is of voortaan brood kan krijgen als ontbijt. Dit was geen probleem en nu krijg ik iedere dag brood met een gebakken eitje..

Je zult je nu waarschijnlijk wel afvragen waarom ik voor de titel 'De week van de geweldige prestaties' heb gekozen. Nou dat heeft verschillende redenen. Hieronder een korte opsomming:

- Ik heb helaas niet veel live kunnen volgen van de Olympische Spelen, maar ik vindt het wel een uitzonderlijke prestatie die Nederland daar heeft geleverd. Ik heb vooral veel samenvattingen gezien en verhalen gelezen over de voor ons zo succesvolle spelen! 4 jaar lang alles in het teken stellen van het grote doel. De Olympische Spelen! Daar kunnen de verwende miljonairs bij P$V nog een voorbeeld aan nemen.

- Reden nummer 2 is het vaandel team van V.V. Hapert. Die afgelopen zondag 3 hele belangrijke punten binnen sprokkelden tegen Z.S.C. Of dit thuis hoort in het rijtje van de geweldige prestaties valt over te discussiëren maar het waren wel 3 broodnodige punten voor lijfsbehoud!

- Reden nummer 3 is Ajax. Die na de afstraffing van afgelopen donderdag tegen Salzburg het zo hebben rechtgezet tegen AZ. Er gebeurde hetzelfde in de Arena alleen waren nu de rollen omgedraaid. Donderdag na de wedstrijd toch ook lichtelijk geïrriteerd waargenomen dat Ajax er niets meer van zou kunnen, dat het een hele matige ploeg is en dat iedere ploeg van Ajax kan winnen als ze druk gaan zetten. Dit is dezelfde ploeg die van Barcelona won en 2 Milan van de mat tikte!

- De volgende reden is nummer 4 en die is voor Janneke C. Het is Janneke namelijk gelukt om 'einzelganger' Huub van zijn vrijheid te beroven. Dit is een hele prestatie na 24 jaar. En daarom ook meer dan verdiend in dit rijtje!

- De vijfde en laatste heb ik bewaard voor: Escuela de Fútbol Holanda - San Carlos zoals de voetbalschool voluit heet. Een geweldige prestatie die we hier de afgelopen week hebben neergezet met iedereen die er tijd in gestoken heeft. De eerste voetbaltraining is een feit in San Carlos en daar mogen we best een beetje trots op zijn!

Voor foto's check Facebook!

Purra Vida en tot de volgende keer..

  • 25 Februari 2014 - 07:53

    Rik:

    Super gaaf mike! Ik ben blij voor je dat er een goede opkomst is. Nu dit nog een paar maandjes volhouden! Nog veel succes daar!

  • 25 Februari 2014 - 08:34

    Tommelsch:

    Klinkt goed! Knap wat je allemaal voor elkaar gekregen hebt, maar de prestatie van Huub is inderdaad niet te overtreffen!

  • 25 Februari 2014 - 12:38

    Zoë:

    Heey mike!!
    Ik zie dat het daar goed gaat veel plezier en veel success xxx Zoë ♥️

  • 25 Februari 2014 - 15:49

    Ad Schilders:

    hallo mike. zoals in het verslag gaat alles naar wens.oma is heelaas niet thuis,die is met jullie mam naar
    HYTHEAen ik moest ondertussen op het huis passen.Ja jongen het blijft altijd het zelfde
    ajax in de eerste ronde knokout maar kwamen in de tweede ronde goed terug tegen A_Z

    mike heel veel groetjes van opa en oma

  • 26 Februari 2014 - 20:18

    Lian Box:

    Ha Mike,

    Hartstikke leuk om te lezen dat het prima met je gaat. Nog veel succes!


  • 02 Maart 2014 - 12:13

    Ad Van De Loo:

    Ha die Mike,

    alles gaat volgens mij wel ok daar. mocht je nog een keepertrainer willen invliegen........
    dan liggen er kansen !
    succes verder met je opzet van de voetbalschool en weet op tijd een pintje te scoren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 11761

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Juni 2015

Nicaragua

Landen bezocht: