Halverwege, tijd om de balans op te maken - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu Halverwege, tijd om de balans op te maken - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu

Halverwege, tijd om de balans op te maken

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 April 2014 | Nicaragua, San Carlos

Hier ben ik weer met een verhaal vanuit een warm en zonovergoten San Carlos.

Ik zit nu op de helft van mijn project, dus nu is het tijd om de balans op te maken en om te kijken of we op schema liggen!

De voetbalschool in San Carlos is een geweldig succes! Iedereen is erg enthousiast en de kinderen blijven maar komen. Dat was misschien ook wel te verwachten omdat de kinderen hier niet veel te doen hebben en veel op straat rondhangen!

Ook met de discipline maken we grote stappen, waar de kinderen in het begin nog geregeld te laat kwamen komt iedereen nu netjes op tijd. Want ze weten als ze niet op tijd zijn dat ze ook niet mee mogen doen. Ook het weglopen zonder iets te zeggen doen ze niet meer. Ze vragen eerst voor of ze water mogen halen voordat ze weglopen. Ook de trainers spreken de kinderen hier voortaan op aan. Zo hebben we dus een stukje Nederlandse discipline in Nicaragua!

Buiten de trainingen hebben we ook al het één en ander kunnen realiseren. De tenues voor alle trainers en voor het team van de voetbalschool zijn binnen. Het tenue met het nieuwe logo wordt door iedereen vol trots gedragen.

We hebben sinds een aantal weken ook een materialenhok waar we onze spullen in op kunnen slaan. Dit is ook wel makkelijk en verdwijnen er ook geen materialen meer..

We hebben al heel wat bereikt. Hier dacht niet iedereen dat het een succes zou worden, maar er moet ook nog veel gebeuren voordat ik juni het vliegtuig in stap richting Nederland.

De komende weken gaan we de opening regelen die eind april plaats zal gaan vinden. Wat misschien nog wel het hoogtepunt moet worden is de trip naar Costa Rica om daar een wedstrijdje te spelen. Dat zal lastig worden omdat Costa Rica en Nicaragua politiek niet heel goed met elkaar omgaan.

Dat over de balans, wat heb ik de afgelopen week gedaan?
Ik heb samen met ons pa, ma en opa de week hiervoor door Costa Rica gereisd. Een fantastische reis! Maar na zo'n week moet alles weer bijgewerkt worden waar toch redelijk wat tijd in gaat zitten..

Buiten dat en buiten de trainingen heb ik de afgelopen week iedere avond gevoetbald op het kunstgrasveld met het team van Jalmer. We zijn de afgelopen week een paar keer door het oog van de naald gekropen, maar het resultaat mag er zijn. Vanavond speel ik de halve finale van het toernooi waar in totaal 18 ploegen aan meedoen. Vorige week verloren we met 9-4 van dezelfde tegenstander waar we vanavond mee gaan strijden om een felbegeerde plaats in de finale. Mochten we de finale halen, dan mis ik die sowieso omdat ik zaterdag afreis naar Panama.

Zondag ging om 6:30 de wekker na een mooi avondje Champa, Ajax kon kampioen worden. Beetje jammer dat, dat niet gelukt is. Maar dan moeten we dat een weekje uitstellen. Na Ajax ben ik met de andere naar het honkballen gaan kijken. Opnieuw een dikke afstraffing van 5-2 en 10-0. Na de wedstrijd hebben we het zelf geprobeerd en we kwamen tot de conclusie dat we niet zouden misstaan in het team van San Carlos.

Straks komen Max, Kritsy en Guido naar San Carlos om te kijken hoe het er hier aan toe gaat. Zaterdag reis ik met hun ook naar Costa Rica om vervolgens donderdag door te reizen naar Panama. Waar we Semana Santa door gaan brengen. Semana Santa is een feestweek en heel Midden-Amerika is dan vrij. Dus geen trainingen en zo hebben we besloten om Panama te gaan bezoeken!

Afgelopen week misschien niet heel veel nieuws gebeurt, hopelijk volgende week wel weer!

• 11 April 2014 - 11:20

Zoë:

Heeyyyy mike!
    Leuk Verhaal!!
    Moeten snel nog een x FaceTime!!
    Hihi!!
    Veel liefs Zoë!