De eerste officiële wedsttijd van de voetbalschool - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu De eerste officiële wedsttijd van de voetbalschool - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu

De eerste officiële wedsttijd van de voetbalschool

Door: Mike Schilders

Blijf op de hoogte en volg Mike

28 April 2014 | Nicaragua, San Carlos

Na een weekje vakantie in Panama stond deze week een 'gewone' week op het programma.

Na een weekje vakantie moesten ook de kinderen uit San Carlos weer een beetje op gang komen. Dat betekende een rustige maandagochtend training, er waren rond de 15 kinderen. In de middag waren het er iets meer, maar niet zoveel als normaal.

Woensdag was duidelijk iedereen weer in de normale modus en dat betekende een overbezette ochtendtraining. Er kwamen zowel in de ochtend als in de middag rond de 30 kinderen. Het veld is dan eigenlijk overbezet als wij er ook nog eens met 5 trainers rondlopen. Normaal zijn er 2 trainers en ben ik er als derde altijd bij. Maar de trainers komen nu ook voortaan als ze zelf eigenlijk geen training hoeven te geven. Dat is alleen maar mooi natuurlijk dat ze zo enthousiast zijn over de trainingen!

Jalmer is afgelopen woensdag en donderdag naar Managua afgereisd voor de aanschaf van 28 paar voetbalschoenen, fluitjes en een grote ras voor de tenues. Ik zou graag mee zijn gegaan, maar het schijnt daar gevaarlijk te zijn op de markt waar ze alles verkopen. Dus toch maar besloten om thuis te blijven.

Donderdag kwam hij terug met alle spullen. Ongelofelijk voor hoe weinig geld je hier al voetbalschoenen kunt kopen. Ze hebben ze hier al voor € 4,-.

Zaterdagavond stond er weer een avondje Champa op het programma. Zoals iedere zaterdag hebben we ons weer prima vermaakt! Na 4 uurtjes slaap ging de wekker om de kampioenswedstrijd van Ajax te kijken. Ik hoopte dat Ajax zich ging revancheren van de uitglijder een week eerder, maar het tegendeel was waar. Jammer dat ik daarvoor zo vroeg mijn wekker had gezet, maar van de beelden na de wedstrijd heb ik genoten. Ik was enthousiast dat er op een gegeven moment een bord Galla Pinto (rijst met bonen) op mijn Ajax shirt lag!

Na alle filmpjes van Ajax te hebben gezien ging ik me opmaken voor een ander hoogtepunt.

Afgelopen week kregen we ook groen licht voor de eerste officiële wedstrijd in de historie van Escuela de Futbol Holanda - San Carlos. Gisteren (zondag) was het zover. Een uitwedstrijd tegen Azusena.
We vertrokken om 13 uur in San Carlos met een minibusje naar Azusena. Met een selectie bestaand uit 18 personen waren de verwachtingen hooggespannen.

Rond 13:45 kwamen we aan in Azusena, maar nog geen tegenstanders te bekennen. Om 14:15 kwamen de eerste aanlopen en de wedstrijd begon uiteindelijk 45 minuten later dan gepland. In een voor mij onbekende 3-2-3-2 tactiek trokken we ten strijde. De tactiek bleek meteen al niet erg succesvol en we keken binnen 20 minuten na 2 counters tegen een 2-0 achterstand aan. Dan toch maar de Nederlandse tactiek toepassen. Dat ging beter en bij rust stond het 2-2. We waren de bovenliggende partij!

Na rust waren we het even helemaal zoek en we kregen al snel 2 doelpunten om onze oren. Daarna gingen we opportunistisch voetballen wat nog wel tot grote kansen leidde, maar niet meer tot doelpunten.

Zo verloren we dus onze eerste wedstrijd, maar er zit genoeg potentie in voor op de lange termijn!

Foto's van de wedstrijd staan op Facebook.

Het regenseizoen is sinds afgelopen donderdag ook begonnen. En dat heb ik geweten ook. Het regende zo hard wat ik in Nederland nog nooit had gezien en binnen de kortste keren stonden alle straten blank. Het zijn korte en hevige buien. Maar schijnbaar kan het hier ook dagen achter elkaar regenen in het midden van het seizoen. Dat beloofd nog wat.

Zo heb ik weer een fantastische week achter de rug met als hoogtepunten de wedstrijd met de voetbalschool en het kampioenschap van Ajax!

Tot volgende week..

  • 29 April 2014 - 07:59

    Lia Lemmens:

    Mike je bent weer goed bezig geweest...nog ff die Nederlandse tactiek en alles komt in orde....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 11731

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Juni 2015

Nicaragua

Landen bezocht: