Het hoogtepunt van mijn project! - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu Het hoogtepunt van mijn project! - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu

Het hoogtepunt van mijn project!

Door: Mike Schilders

Blijf op de hoogte en volg Mike

13 Mei 2014 | Nicaragua, San Carlos

Het is alweer 2 weken geleden dat ik jullie voor het laatst lastig viel met een verslag vanuit Nicaragua, maar vandaag is het weer zover en kunnen jullie lezen wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan.

De reden dat ik vorige week geen verslag heb geplaatst is dat er weinig te vertellen viel. We hebben trainingen gegeven en veel dingen voorbereid voor de opening van afgelopen weekend. De dagen in aanloop naar het toernooi moest er nog het een en ander geregeld voor de grote opening.

Na donderdag even een kijkje te hebben genomen in de Kaoma kon ik vrijdag nog even uitslapen, want het zouden 2 zware lange dagen worden. Toen uiteindelijk de wekker om half 9 ging heb ik nog een paar dingen moeten regelen. Om 14 uur zouden we met alle trainers bij elkaar komen om alles klaar te gaan zetten. Iedereen was aanwezig behalve degene die de partytent, muziek en microfoon moest regelen. Hij kwam om half 4 aanzetten met de mededeling dat hij het toch niet geregeld had. Na een pittige woordenwisseling hebben we het uiteindelijk toch op een andere manier kunnen regelen en begonnen de inschrijvingen voor het toernooi om half 5. We gingen uit van rond de 100 kinderen die deel zouden nemen.. Dit werden er uiteindelijk 210! Ongelofelijk dat er zoveel kinderen op af kwamen. Iedereen vond het geweldig. Rond half 6 hebben we de voetbalschool officieel geopend. Na een groepsfoto met alle kinderen zijn we begonnen met de eerste wedstrijden.

In totaal moesten er rond de 45 wedstrijden gespeeld worden. Er zat dus wel veel tijd tussen de wedstrijden door voor de kinderen, maar dat vonden ze niet erg.. Wel is er denk ik wel 500 keer gevraagd hoe laat ze weer moesten spelen.

Rond 20:00 uur hebben we vrijdag de laatste wedstrijd gespeeld, daarna hebben we alles opgeruimd met de trainers en zijn we gaan eten met zijn allen. Een gezellige afsluiting van de eerste dag.

Zaterdag ging de wekker al om kwart over 6 omdat alle trainers om 7 uur aanwezig zouden zijn. Om 7 uur was er slechts 1 en de rest kwam binnen druppelen en om half 8 waren we compleet. Dit had ik al verwacht en daarom heb ik ze ook gevraagd om een half uur eerder te komen.

Het toernooi zou op zaterdag om 8 uur aanvangen. Om 8 uur waren er slechts een handvol kinderen. Rond 9 uur waren bijna alle teams weer compleet en kon de strijd opnieuw losbarsten voor de prijzen. Iedereen was gebrand om te winnen want dat betekende een medaille en een NAC tenue. Bij het plaatselijke V.V. Hapert is dit tenue al erg populair maar hier was alles geoorloofd om te winnen. Er was in 1 poule zelfs sprake van een salonremise want dat was voor beide genoeg voor een halve finale plaats.

De kleinste en de damespoules hadden we voor de middag afgewerkt zodat deze niet zolang hoefden te wachten. Na de middag moest de beslissing nog vallen in de 3 overgebleven poules. Om half 4 begonnen we met de halve finales. Vaak was er binnen de speeltijd geen beslissing gevallen zodat er penalty's aan te pas kwamen om de beslissen wie cup omhoog mocht houden! Om 5 uur waren alle wedstrijden gespeeld en werden de kampioenen gehuldigd onder leiding van We are the champions!

Het is zeker de moeite waard om de foto's te bekijken van het toernooi!

Deze mooie dagen hebben we afgesloten op zaterdag in de Champa. Na een fantastische avond vol met bier en rum liep ik om 5 uur met Ludwing naar huis. Mijn gastgezinmoeder was al op om alle voorbereidingen te treffen voor haar 50ste verjaardag.

Zondag had ik het erg zwaar, smiddag zijn we weer naar het zwembad gegaan en dat heeft me goed gedaan! Toen we terugkwamen was het feest al in volle gang. De verjaardagen zijn hier wel heel anders dan bij ons. Iedereen zit in een grote kring. Het begon om 19 uur, nadat iedereen gegeten had werd de taart aangesneden en dat betekent dat het tijd is om te gaan. De festiviteiten waren rond 21 uur ook alweer voorbij. Tijd om het weekend toepasselijk af te sluiten in de Kaoma.

Het was een super weekend! Zonder twijfel het hoogtepunt van mijn project met zoveel kinderen en iedereen heeft ervan genoten!

De laatste 2 weken van mijn project zijn ook in gegaan. Het begint me nu toch een beetje een dubbel gevoel te geven. Maar het worden ongetwijfeld nog 2 fantastische weken!

Tot volgende week..

  • 13 Mei 2014 - 08:05

    Zoë:

    Heeyyyy Mike!
    Superleuk verhaal!!
    Ik heb weer zin om je te zien en alle verhalen om te horen! Ik ben heel erg benieuwd!!
    Heel veel liefs Zoë! X

  • 14 Mei 2014 - 16:10

    Opa En Oma Schilders:

    hallo mike .alles fantastisch verlopen las ik.harstikke tof man.ik zal dit doorgeven bij NEC enRODA daar hebben ze ongeveer het hele bestuur technische leiding op straat gedonderd.
    jij zou de man kunnen zijn ,die daar alles weer op poten zet.
    wat toon gerbrads bij AZ kan, heb jij ongeveer daar in de boesboes klaar gemaakt,en met minder surinaamse dollars.mike ik ga afsluiten anders val je dadelijk nog van je stoel af.

    HEEL VEEL GROETEN VAN OPA EN EEN DIKKE KNUFFEL VAN OMA HOUDOE

  • 15 Mei 2014 - 22:17

    Wilbert Corsten:

    hallo mike
    ziet er allemaal heel mooi uit daar ,bevalt het goed daar zo te zien wel.
    jammer dat ajax de beker niet gewonnen heeft(grapje)
    mike een vraagje kun je voor mij nog een nac shirt regelen??
    maat L dat zou ik wel gaaf vinden want nac is mijn 2e club na psv natuurlijk.
    toen jij daar mee aan het handelen was heb ik dat niet meegekregen anders had ik er toen wel een gekocht als het niet kan jammer maar helaas.
    groeten en nog veel plezier
    afz wilbert corsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 11730

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Juni 2015

Nicaragua

Landen bezocht: