De start is gemaakt - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu De start is gemaakt - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Mike Schilders - WaarBenJij.nu

De start is gemaakt

Door: Mike Schilders

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 Februari 2014 | Nicaragua, San Carlos

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar dan is hier eindelijk mijn eerste verslag van mijn project in Nicaragua!

Ruim een week geleden, op zondag 2 februari vertrok ik vanaf Dusseldorf na een zwaar afscheid om savonds rond 22:00 voet te zetten op Costa Ricaans grondgebied. Een goed verlopen reis van ongeveer 18 uurtjes. We werden opgevangen door Leon, een Nederlandse jongen die ons de eerste week rond gaat leiden in San Jose, de hoofdstad van Costa Rica. We vertrokken in dusseldorf met zijn achten. 4 gingen er meteen naar Turri-Alba voor een ander project. Juanita, Kristy, Max en ik gingen naar Purral een wijk in San Jose.

Hij bracht ons naar de gastgezinnen. Het was een beetje rommelig, mijn ouders waren niet thuis vanwege de president verkiezingen in Costa Rica. Toen ik uiteindelijk binnen was ben ik snel gaan slapen. De wijk waarin we sliepen was niet zo veilig. We mochten savonds niet alleen over straat omdat het te gevaarlijk was voor ons!

De volgende dag stond om 10 uur meteen de spaanse les op het programma. We hebben 5 dagen lang, 2 uur per dag les gehad. Als je kijkt naar het begin van de week en nu, dan zijn er grote stappen gemaakt.

Verder stond het programma deze week uit het kennismaken met wat lokale jongens, de voetbalschool en natuurlijk de stad San Jose. San Jose is een redelijk moderne stad, evenals heel Costa Rica. Het wordt niet voor niet het Zwitserland van Midden-Amerika genoemd. De voorzieningen zijn goed en alles is goed geregeld.

Het gastgezin waar ik verblijf had het financieel goed. Ben in een week tijd 2 keer met ze uiteten geweest. Ze waren erg aardig en deden alles voor me, ze hebben een klein afhaalrestaurant aan huis. Ik mocht vaak kiezen wat ik savonds wilde eten en smorgens kreeg ik iedere dag een fruitontbijt.

Na een week vol fantastische dingen stond zaterdag de eerste training bij de voetbalschool op de planning. Een fantastische morgen met al die kinderen. Ze vonden het ook leuk dat wij er waren. Jammer dat het maar voor 1 keertje was.

Vrijdag zijn even een kijkje gaan nemen in een gexellige kroeg, waar bier goedkoper is dan wat dan ook. We betaalden € 3,- voor een literglas. We hebben het deze avond redelijk rustig gehouden want zaterdag stond de eerste training op de planning. Zaterdag hebben we dit ruimschoots goed gemaakt door er een echte staoavond van te maken. De locale jongen Nomo nam ons mee naar El Pueblo. Dit is een dorp met alleen maar kroegen en discotheken. Na een zeer geslaagde avond en een te korte nacht werd het zondag. Zondag hadden we een dagje vrij, kortom een dagje relaxen. We hebben de bus gepakt naar het strand van Jacó. Met de bus is dat een kleine 2 uur rijden naar een mooi en rustig strand. Na een relaxte dag was het zondagavond voor de tweede keer tijd om afscheid te nemen. Deze keer van de andere die achterblijven in Costa Rica. Deze keer niet zo zwaar als een week ervoor, maar toch weer weer een afscheid. Het is mooi dat je met 4 mensen die elkaar nauwelijks kennen zo snel een band opbouwt. Mede daardoor was de eerste week eentje om nooit te vergeten. Deze week beloofd veel voor de komende maanden!

Heb zelfs een berichtje gehad van een 'local' dat hij het jammer vond dat ik ging.

Vanmorgen ging de wekker om 3:30 af. Om 4 uur stond de taxi klaar naar de bus. De bus die me naar de grens met Nicaragua zou brengen. Na een lange busrit van 5,5 uur werd ik als een held onthaald in Los Chiles. Zouden ze me hier dan al kenmen? Nee, binnen 10 seconde kwam ik er achter dat ze me allemaal naar de migratie willen brengen (voor de hoofdpriis natuurlijk). Nikki stond me uiteindelijk op te wachten. Samen zijn we door gereisd naar nicaragua. De boottocht van ongeveer een uur was fantastisch. Door de fantastische natuur en de vele dieren die ik heb gezien.

Nikki heeft me uiteindelijk gedropt bij mijn gastgezin. De eerste indruk is goed. Het is een beetje de zoete inval. Iedereen loopt de hele dag in en uit. Ook hier zijn ze allemaal even aardig. Een schoonzoon die hier ook woont spreekt vloeiend engels, dat is qua comunicatie een groot voordeel. Hier heb ik wel Wifi dus communiceren met Nederland is hier ook een stukje makkelijker!

Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn eerste week. Het volgendr bericht zal niet zolang op zich laten wachten denk ik..

Tot de volgende keer..

  • 11 Februari 2014 - 02:51

    :

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 11 Februari 2014 - 07:38

    Zoë :

    Hoi mike!!!!!
    Hoe is het daar in Nicaragua ik hoop dat je het heel leuk gaat krijgen daar!!!!!
    Heel veel success!!!!
    Veel plezier!!

  • 11 Februari 2014 - 12:35

    Lian:

    Zo te lezen gaat het wel lukken daar.
    Veel succes we kijken uit naar het volgende reisverslag.
    Groetjes uit Lage Mierde.

  • 11 Februari 2014 - 15:45

    Robin:

    Hee Mike!
    Mooi dat het allemaal goed gaat!!
    Het weer daar zal wel beter zijn dan hier he? ;)
    Tot het volgende leuke reisverslag!

    Xxxx
    Je nichtje Robin.

  • 16 Februari 2014 - 14:16

    Johan Hooijen:

    Hoi Mike,

    Gaat goed met je lees ik.

    Maak FF een kort introductie verslag voor op de site van vv hapert
    plaats ik jou link daarbij.

    gr Johan Hooijen

  • 16 Februari 2014 - 16:27

    Lia Van 't Huukske:

    Mike een leuk verslag...gaat je wel lukken daar...heb je gedeeld op de site van 't Huukske...
    Geniet ervan en tot een volgend verslag!! Groetjes.....

  • 17 Februari 2014 - 16:43

    Zoë (nichtje):

    Lieve Mike!!!
    Hoe is het daar??
    Ik zit al te wachten op je volgende verslag!!!!!
    Heel veel plezier en dikke kussen van Zoë!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 11723

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Juni 2015

Nicaragua

Landen bezocht: